• UTAMA
  • PELAN
    • ONEXOX PREPAID
    • ONEXOX BLACK
    • eSIM
  • PANDUAN PENGGUNA
    • Semakan baki kredit
    • Tempoh sah top up
    • Panggilan antarabangsa (IDD)
    • Data Perayauan (Roaming)
    • SMS percuma
    • Panduan Pengguna (User Guide)
    • Pertukaran Hak Milik Kad Sim
    • User Get User
  • TOPUP
  • JOM BANTU
  • BLACK MARKET
  • LOGIN
    • Login Pengedar
    • Self Care
    • Login Sahabat
    • ePartner
  ONEXOX
  • UTAMA
  • PELAN
    • ONEXOX PREPAID
    • ONEXOX BLACK
    • eSIM
  • PANDUAN PENGGUNA
    • Semakan baki kredit
    • Tempoh sah top up
    • Panggilan antarabangsa (IDD)
    • Data Perayauan (Roaming)
    • SMS percuma
    • Panduan Pengguna (User Guide)
    • Pertukaran Hak Milik Kad Sim
    • User Get User
  • TOPUP
  • JOM BANTU
  • BLACK MARKET
  • LOGIN
    • Login Pengedar
    • Self Care
    • Login Sahabat
    • ePartner
NOTIS PRIVASI

Laman ini beroperasi oleh ONE XOX Com Sdn Bhd (selepas ini dikenali sebagai “ONE XOX”). Kami menghargai data peribadi anda dan melindungi maklumat peribadi anda dibawah Akta Perlindungan Peribadi 2010 (selepas ini dikenali sebagai “APP 2010”) untuk tujuan mengawal mengumpulan, pemegangan, pemprosesan and penggunaan maklumat peribadi dalam transaksi kommersial. Akta APP 2010 ini mengandungi tujuh prinsip mengenai perlindungan consumer di Malaysia.

 Di dalam seksyen 4 Akta APP 2010,

“Data Peribadi” merujuk kepada sebarang maklumat berkaitan pelanggan ONE XOX yang diberikan kepada ONE XOX atau disediakan untuk ONE XOX setelah mengikat kontrak dengan ONE XOX, sebagai contoh, Nama, Kad Pengenalan/Nombor Pasport, alamat, maklumat transaksi dengan ONE XOX seperti nombor telefon, nombor akaun, baki akaun, rekod pembayaran, dan aktiviti akaun.

“Data Peribadi Sensitif” mengandungi maklumat seperti maklumat kesihatan atau keadaan fizikal dan mental pelanggan, pendapat politik, kepercayaan atau kepercayaan seumpamanya, perlakuan atau tuduhan perbuatan kesalahan (di bawah undang-undang) atau lain-lain Data Peribadi yang ditetapkan oleh undang-undang.

“Pihak ketiga” berhubung dengan data peribadi, ertinya mana-mana orang selain seorang subjek data, seseorang yang berkaitan yang berhubungan dengan seorang subjek data, seorang pengguna data, seorang pemproses data, atau seorang yang diberi kuasa secara bertulis oleh pengguna data untuk memproses data peribadi di bawah kawalan lansung pengguna data itu.
ONE XOX berhak melakukan sebarang perubahan di dalam Notis ini. ONE XOX akan mengumumkan sebarang perubahan melalui laman webnya di
www.ONE XOX.com.my


1.     SKOP
 Notis ini tertakluk kepada semua operasi dan unit perniagaan ONE XOX. Jika ada sebarang unit operasi atau unit perniagaan ONE XOX yang sudah mempunyai Notis perlindungan data; Notis ini mengatasi dan menggantikan Notis tersebut.

2.     TANGGUNGJAWAB
Bahagian Perkhidmatan Pelanggan bertanggungjawab ke atas akses dan perubahan data peribadi pelanggan, notis dan pilihan proses bagi menghadkan pemprosesan data peribadi. Jabatan Privasi di Bahagian Perundangan bertanggungjawab untuk memantau urus tadbir dan pematuhan luas perusahaan Notis ini.

3.     TARIKH EFEKTIF
Notis ini bermula secara efektif dari 1 Ogos 2013 dan terpakai kepada semua operasi dan unit perniagaan ONE XOX. Mana-mana operasi atau unit perniagaan yang mempunyai Notis perlindungan data yang berlainan perlu menggantikan Notis berkenaan dengan Notis ini.
 
4. PRINSIP PERLINDUNGAN DATA PERIBADI

4.1 Prinsip Umum:

4.1.1 ONE XOX akan hanya menggunakan, memproses, merekod, memegang, menyimpan, berkongsi dan mendedahkan (“proses”) Data Peribadi dengan kebenaran daripada pelanggan.

4.1.2 Melainkan notifikasi sebaliknya daripada pelanggan, sebarang penggunaan perkhidmatan dan/atau produk ONE XOX yang berterusan oleh pelanggan akan dianggap sebagai kebenaran pelanggan untuk ONE XOX memproses Data Peribadi pelanggan.

4.1.3 ONE XOX akan merakam dan menyimpan rekod persetujuan anda menyambung penggunaan perkhidmatan kami seperti yang tertera di pangkalan data pelanggan aktif kami.

4.1.4 Jika anda berusia 18 tahun ke bawah, anda harus mendapat kebenaran daripada ibu bapa atau penjaga yang sah sebelum menggunakan perkhidmatan dan/atau produk kami.

4.2 Prinsip Notis dan Pilihan:

4.2.1 Harap maklum bahawa ONE XOX akan memproses Data Peribadi pelanggan dan MUNGKIN mendedahkan butiran Data Peribadi pelanggan di atas sebab-sebab di bawah ini kepada pihak-pihak berikut: -


  • untuk syarikat dan organisasi yang dilantik oleh ONE XOX yang menawarkan sebarang barangan atau perkhidmatan kepada pelanggan;
  • menetapkan profil perkhidmatan mengikut pilihan anda;
  • untuk syarikat dan organisasi bagi pematuhan sebarang obligasi undang-undang dan/atau kawal selia yang diwajibkan ke atas ONE XOX, di mana tertakluk dalam kontrak dengan pelanggan;
  • untuk syarikat atau organisasi yang menjadi saluran pembayaran ONE XOX termasuk dan tidak terhad kepada institusi kewangan yang bertujuan mengekalkan rekod kewangan, menilai atau mengesahkan kredit dan memudahkan pembayaran kepada ONE XOX;
  • untuk lain-lain penyedia perkhidmatan atau pihak ketiga yang dilantik oleh ONE XOX, sama ada secara individu atau bersama penyedia perkhidmatan yang lain, untuk tujuan membentuk dan mengekalkan pangkalan data pelanggan atau memproses data sebagai entiti sumber luar, dalam dan luar Malaysia;
  • untuk memberi maklumat, promosi dan kemas kini termasuk bahan pemasaran dan pengiklanan yang berkaitan dengan barangan dan perkhidmatan kami dan juga organisasi yang telah dipilih oleh ONE XOX;
  • untuk syarikat dan organisasi yang dilantik sebagai agen atau kontraktor ONE XOX bagi tujuan mengutip bil tertunggak yang perlu dibayar kepada ONE XOX;
  • untuk badan kawal selia atau pihak berkuasa kerajaan tempatan bagi tujuan pematuhan undang-undang atau bagi usaha mengenal pasti, membanteras jenayah dan/atau pemalsuan;
  • untuk sebarang pihak yang terlibat atau berkaitan dengan prosiding undang-undang, untuk tujuan prosiding;
  • untuk melindungi kepentingan ONE XOX;
  • untuk urusan keadilan;
  • untuk memperkenalkan sebarang produk dan/atau perkhidmatan ONE XOX; atau produk, perkhidmatan dan tawaran istimewa daripada pihak ketiga yang mana produk atau perkhidmatannya pada pendapat kami menarik minat anda; dan;
  • untuk lain-lain tujuan dan fungsi yang diberikan ke atas mana-mana individu oleh atau di bawah undang-undang.

4.2.2 Untuk makluman, ONE XOX akan mengumpul data peribadi berkaitan pelanggan apabila pelanggan mendaftar salah satu daripada perkhidmatan atau pelanggan menerima  salah satu daripada perkhidmatan ONE XOX. Jenis maklumat adalah termasuk:


  • Maklumat untuk dihubungi seperti nama, tarikh lahir, nombor pengenalan (termasuk NRIC atau nombor pasport), jantina, warganegara dan bangsa, bahasa pilihan, alamat semasa dan alternatif, nombor telefon atau nombor talian mudah alih, nombor faks, alamat email;
  • status produk dan/atau perkhidmatan yang diperolehi atau dilanggan oleh pelanggan dari ONE XOX;
  • data trafik seperti jumlah panggilan, SMS dan dan komunikasi lain yang dilakukan dan diterima oleh pelanggan beserta tarikh, durasi, masa dan kos bagi komunikasi tersebut;
  • jumlah data yang diterima atau dihantar oleh pelanggan;
  • pilihan dan minat peribadi pelanggan;
  • rekod panggilan yang dilakukan oleh pelanggan kepada pegawai khidmat pelanggan ONE XOX bagi sebarang pertanyaan.

4.2.3 Data Peribadi pelanggan dikumpul oleh ONE XOX melalui borang permohonan pelanggan, borang pendaftaran prabayar, sistem pengurusan khidmat pelanggan dan sistem rangkaian adalah bertujuan membantu dan menawarkan perkhidmatan yang lebih baik kepada anda. ONE XOX berkemungkinan memindahkan Data Peribadi pelanggan ke pihak ketiga (yang berada di dalam atau luar Malaysia) yang menyediakan perkhidmatan penyimpanan data atau perkhidmatan pemprosesan data untuk ONE XOX.

4.2.4 Pelanggan yang telah memberikan Data Peribadi sebelum Notis ini dikeluarkan boleh menghubungi ONE XOX menggunakan nombor talian di bawah untuk mengetahui jenis Butiran Peribadi yang telah diproses dan tujuan pemprosesan tersebut.

4.2.5 Melainkan menurut apa yang termaktub di bawah Notis ini dan melainkan apa yang dibenarkan atau dikehendaki di bawah mana-mana enakmen, undang-undang, statut atau kod, ONE XOX tidak akan menggunakan atau mendedahkan Butiran Peribadi Pelanggan tanpa sebarang kebenaran bertulis pelanggan.

4.2.6 Anda boleh memilih untuk tidak membenarkan Data Peribadi anda digunakan untuk tujuan yang tidak berkaitan terus dengan Perkhidmatan atau Laman Web ONE XOX yang mana ONE XOX bertanyakan maklumat tersebut kepada anda. Jika anda tidak mahu menerima maklumat promosi, anda boleh menghubungi ONE XOX menggunakan nombor yang tertera di bawah. Namun demikian, harap maklum jika anda memilih untuk tidak menerima maklumat di atas, kami mungkin tidak dapat menyediakan Perkhidmatan yang tertentu. Langganan anda atau sebarang permohonan Perkhidmatan yang tertentu mungkin akan ditolak atau dinafikan oleh ONE XOX.

4.2.7 ONE XOX berhak memberikan nombor telefon bimbit anda kepada operator rangkaian lain untuk menggunakan Perkhidmatan mereka. Jika anda tidak membenarkan, ONE XOX mungkin tidak dapat memberikan Perkhidmatan yang berterusan kepada anda.

4.3 Prinsip Pendedahan:

4.3.1 ONE XOX hanya akan mendedahkan Data Peribadi untuk mematuhi syarat pemakluman agensi kerajaan; dan/ atau untuk tujuan memproses Butiran Peribadi yang mana anda memberi persetujuan untuk pendedahan.

4.3.2 ONE XOX mungkin dari semasa ke semasa, bagi pihak rakan kongsi perniagaan luar akan menghubungi anda mengenai produk, tawaran dan perkhidmatan tertentu yang mungkin menarik minat anda. Dalam perkara berikut, Data Peribadi yang mengenal pasti anda tidak akan dipindahkan ke pihak ketiga. Semua komunikasi sama ada daripada ONE XOX atau rakan kongsi ONE XOX akan dihantar kepada anda oleh ONE XOX.

4.3.3 ONE XOX akan mendedahkan Data Peribadi anda kepada anak syarikat, syarikat utama Axiata Berhad atau sebarang entiti untuk tujuan seperti tertera perenggan 4.2.1.
 
4.4 Prinsip keselamatan:

ONE XOX bertanggungjawab untuk mengambil langkah berhati-hati dalam mengawal kerahsiaan dan keselamatan semua Data Peribadi, termasuk prosedur yang sesuai, langkah-langkah organisasi dan teknikal untuk melindungi data peribadi daripada sebarang kemalangan atau kemusnahan tidak sah atau kerugian tidak sengaja, perubahan atau pendedahan. Langkah-langkah ini termasuklah menandatangani perjanjian bertulis bersama subkontraktor yang memproses Data Peribadi mengikut arahan ONE XOX dan menetapkan standard perlindungan data ONE XOX sebagai langkah minimum.

4.5 Prinsip Pengekalan:

Dalam melaksanakan tangunggjawab melindungi Data Peribadi, ONE XOX akan melantik pihak-pihak yang menyediakan perlindungan data, yang akan melindungi Data Peribadi daripada kehilangan atau kecurian, serta akses tidak sah, pendedahan, penyalinan/peniruan, penggunaan atau pengubahan. Perlindungan sedemikian termasuklah dari segi langkah-langkah fizikal, organisasi dan teknologi, contohnya kabinet fail yang berkunci, sekatan untuk akses ke pejabat, pelepasan keselamatan dan menghadkan akses kepada Data Peribadi pada kadar “ingin tahu” semata-mata dan penggunaan kata kunci serta penyulitan. Kakitangan ONE XOX dan pihak ketiga akan dimaklumkan mengenai prosedur langkah-langkah keselamatan agar mematuhi prisip ini.

4.6 Prinsip Integriti Data:

4.6.1 ONE XOX akan memastikan agar segala maklumat pelanggan lengkap, terkini dan tepat. Sebarang kesilapan maklumat yang dilakukan oleh ONE XOX akan diperbetulkan secepat mungkin selepas notis diterima. Prosedur sedia ada dikekalkan untuk memastikan sebarang ketidaktepatan yang dilaporkan akan diselesaikan dengan segera dan efektif dan maklumat pelanggan kekal tepat, terkini dan lengkap seadanya.

4.6.2 Anda diwajibkan untuk memberikan Data Peribadi kepada ONE XOX. Data yang tidak lengkap dan tidak mematuhi Perjanjian termasuk Borang Pendaftaran atau Adedum akan mengakibatkan permohonan perkhidmatan pelanggan ditolak, perkhidmatan atau Perjanjian dibatalkan dan/atau sebarang persuratan daripada ONE XOX termasuk tanpa had, penyata bil gagal dihantar kepada PELANGGAN.

4.7 Prinsip Akses:

Mana-mana individu yang berurusan dengan ONE XOX mempunyai akses ke Butiran Data sendiri dan boleh memohon agar Data Peribadinya diubah bagi tujuan kesempurnaan dan ketepatan.

5. DATA PERIBADI SENSITIF

5.1 ONE XOX tidak memproses sebarang Data Peribadi Sensitif dalam urusan sehariannya.

5.2 Jika perlu, ONE XOX akan mendapatkan kebenaran yang jelas daripada pelanggan sebelum atau ketika Data Peribadi Sensitif diproses.

5.3 Data Peribadi pelanggan mungkin akan diproses oleh ONE XOX tanpa kebenaran pelanggan hanya jika dalam keadaan yang sah di sisi undang-undang.

6. LAMAN WEB ONE XOX

6.1 ONE XOX menyediakan produk dan perkhidmatan melalui beberapa laman web. Pelayan laman web ONE XOX akan menyimpan maklumat tersembunyi seperti masa, tarikh dan URL apabila pelanggan melayari laman web ONE XOX. Maklumat ini membantu ONE XOX untuk memperbaiki struktur dan memantau perlaksanaan laman webnya. Dari masa kesemasa, ONE XOX akan menggunakan perkhidmatan pihak ketiga untuk menganalisa maklumat tersembunyi ini.

6.2 Antara perkara wajib yang perlu diisi ketika melayari laman web ONE XOX adalah ID Log Masuk pelanggan, kata laluan, Data Peribadi untuk pengesahan, tujuan pelayaran web ONE XOX, maklumat perhubungan dan nombor pengenalan. Maklumat ini diperlukan agar ONE XOX boleh menyediakan perkhidmatan yang diperlukan oleh pelanggan. Pelanggan diminta merahsiakan ID Log Masuk dan Kata Laluan untuk masuk ke laman web ONE XOX. Adalah dinyatakan dengan jelasnya bahawa ONE XOX tidak menjamin Data Peribadi pelanggan kekal rahsia jika pelanggan mendedahkan ID Log Masuk dan Kata Laluan kepada sesiapa, dan demikian, ONE XOX tidak bertanggungjawab jika berlaku pelanggaran Data Peribadi.

7. ALAMAT IP DAN COOKIES

7.1 ONE XOX juga mengumpul alamat Protokol Internet (IP). Alamat IP digunakan untuk mengenal pasti setiap komputer yang menggunakan Internet dalam rangkaian global. ONE XOX mengumpul dan menguruskan alamat IP sebagai salah satu servis pengurusan sesi internet dan untuk tujuan sekuriti.

7.2 Laman web ONE XOX boleh memindahkan “cookie” ke mana-mana komputer pelanggan. Cookie merupakan sejumlah data yang membenarkan “server” ONE XOX berinteraksi dan berkomunikasi dengan komputer pelanggan secara efektif dengan mengenal pasti pengguna komputer tersebut, sekaligus memudahkan urusan untuk log masuk. Pelayar boleh disusun dan diperibadi mengikut pilihan pelanggan untuk menolak, atau membuang cookies tersebut.

8. PENGIKLANAN BERDASARKAN MINAT

8.1 Pengiklanan Berdasarkan Minat merupakan sebuah kaedah pengiklanan di laman web yang kerap dilayari oleh pelanggan berdasarkan minat mereka. ONE XOX akan mengumpul informasi tersembunyi berkenaan aktiviti pelayaran web pelanggan yang diambil melalui peralatan boleh internet pelanggan dan menggunakan maklumat tersebut untuk memudahkan ONE XOX untuk mengiklankan iklan yang sesuai berdasarkan minat pelanggan. Pengiklanan Berdasarkan Minat tidak akan mengubah jumlah iklan yang diterima pelanggan, tetapi menjadikan iklan tersebut lebih sesuai dengan minat pelanggan.
8.2 Pelayar boleh disusun dan diperibadi mengikut pilihan pelanggan untuk menolak atau membuang sebarang maklumat mengenai Pengiklanan Berdasarkan Minat.

9. PAPARAN NOMBOR PANGGILAN

Paparan Nombor Panggilan (CND) membolehkan penerima panggilan mengetahui siapa yang membuat panggilan dengan memaparkan nombor telefon pemanggil. CND merupakan perkhidmatan standard sedia ada ketika anda membeli telefon daripada ONE XOX. Melainkan jika anda memilih agar nombor (rumah atau mudah alih) anda dirahsiakan, atau talian tersembunyi, CND akan memaparkan nombor telefon anda – di telefon orang yang menerima panggilan. Dalam erti kata lain, CND memaparkan nombor telefon anda di telefon orang yang menerima panggilan (dan pada operator rangkaian lain) dalam dan luar negara, kecuali jika anda mengambil langkah seperti di atas.

10.  HUBUNGI ONE XOX

Jika pelanggan mempunyai sebarang pertanyaan, kebimbangan atau aduam mengenai Notis Privasi, sila hubungi ONE XOX pada 24 jam termasuk cuti umum di talian berikut:
Telefon  : Dari Talian ONE XOX 12273 / Dari Malaysia 1300 888 010 / Dari Luar Negara +603 7882 4952
E-mail   : enquiries@xox.com.my
Alamat  : Lot 5.2, Tingkat 5, Menara Lien Hoe, No. 8,
               Persiaran Tropicana, Tropicana Golf & Country Resort, 
               47410 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan.


PRIVACY STATEMENT
 
This site is owned and operated by ONE XOX Sdn Bhd (herein referred to as “ONE XOX”). We value your privacy and strive to protect your personal information in compliance with the Personal Data Protection Act 2010 (hereinafter referred to as “PDPA Act 2010”) with aim to regulate the collection, holding, processing and use of personal data in commercial transactions. This PDPA Act 2010 sets out a number of principles concerning consumer protection in Malaysia.

Under Section 4 of the PDPA Act 2010,

“Personal Data” means any personal information relating to ONE XOX’s customer that the customer has provided to ONE XOX or made available to ONE XOX due to his/her contract with ONE XOX, e.g. name, Identity Card / Passport No., address, information about his/her transactions with ONE XOX such as contact number, account number, account balances, payment history, and account activity.
“Sensitive Personal Data” comprises information as to the customer’s physical or mental health or condition, political opinions, religious beliefs or other beliefs of a similar nature, commission or alleged commission of any offence or any other Personal Data determined by law; and
 “third parties” means a person or a company who is not a party to a contract or a transaction with ONE XOX, but excluding ONE XOX’s agents, subsidiaries, contractors, sub-contractors and professional advisors.
 
ONE XOX reserves the right to change any portion of this Policy. ONE XOX will announce such changes through its webpage www.ONE XOX.com.my.

1. SCOPE
This Notice applies to all operations and business units of ONE XOX. To the extent any operations or business unit of ONE XOX already has a data protection Notice in place; this Notice shall supersede and replace any such notice.

2. RESPONSIBILITY
The Customer Service Division is responsible for the customer access and correction of personal data, notice and choice process to limit processing of personal data and the Privacy Department in Legal Division is responsible for the monitoring the administration of this Notice and monitoring enterprise wide compliance. This notice is effective as at August 1 2013.

3. EFFECTIVE DATE
This Notice applies to all operations and business units of ONE XOX. TO the extent any operations or business unit of ONE XOX already has a data protection Notice in place; this Notice shall supersede and replace any such notice.
 
 
4. PERSONAL DATA PROTECTION PRINCIPLES

4.1 General Principle:

4.1.1 ONE XOX will use, process, record, hold, store, share and disclose (“process”) Personal Data with the consent of the customer.
4.1.2 Continuance of use of ONE XOX’s services and/or products shall amount to the customer’s consent for the processing of its Personal Data by ONE XOX.

4.1.3 ONE XOX will record and maintain a record of consent by your continued use of our services as appearing on our active customer database.

 4.1.4 If you are under 18, you should ensure that you obtain the consent of your parents or legal guardian before using our services and/or products.

4.2 Notice and Choice Principle:

4.2.1 Please be informed that ONE XOX will process customer’s Personal Data for the following reasons and MAY disclose:-
  • to companies and organizations for the performance of ONE XOX’s contract of providing any goods or services to the customer;
  • for profiling your service preferences
  • to companies and organizations for compliance with any legal and/or regulatory obligations to which ONE XOX is subject, in addition to any obligation imposed under ONE XOX’s contract with the customer;
  • to companies and organizations that act as ONE XOX’s payment channels including and without limitation, financial institutions for purposes of maintaining financial records, assessing or verifying credit and facilitating payments of any amount due to ONE XOX;
  • to other service providers or third parties nominated by ONE XOX either solely or jointly with other service providers, for purposes of establishing and maintaining a common database of customers or processing data as an outsourced entity both within and outside Malaysia;
  • to send you information, promotions and updates including marketing and advertising materials in relation to our goods and services and those of organisations selected by ONE XOX;
  • to companies and organizations that act as ONE XOX’s agents or contractors for the purposes of recovering any amount due to ONE XOX;
  • to regulatory bodies or other government authorities in compliance with requirements under the law or towards the detection or prevention of crime and/or fraud;
  • to any party involved in or related to a legal proceeding, for purposes of the proceedings;
  • to protect ONE XOX’s vital interests;
  • for the administration of justice;
  • to promote any of ONE XOX’s products and/or services; or products, services and special offers of third parties whose products and services we think may be of interest to you; and;
  • for the exercise of any functions conferred on any person by or under any law.

4.2.2 Please be informed that ONE XOX will collect relevant personal data from customers whenever they sign up for one of our services or when customer receives one of ONE XOX services. The types of such information may include:
  • Contact information such as name, date of birth, identification number (including NRIC or passport number), gender, nationality and race, preferred language, current and alternate address, telephone or mobile number, fax number, email address;
  • The status of the Products and/or Services customer have acquired from ONE XOX or subscribed to;
  • Traffic data such as number of calls, SMS and other communication made and received by customer as well as date, duration, time and cost of such communications;
  • The amount of data received or sent by the customers;
  • Customer personal interests and preferences;
  • Recording of calls placed by customer to ONE XOX customer services for any inquiries.

4.2.3 ONE XOX collects personal data from customer application forms prepaid registration forms customer relationship managements systems and our network systems in order to assess your needs and provide you better service. ONE XOX may transfer the customer’s Personal Data to third parties both in Malaysia and overseas providing outsourced data storage or data processing services for ONE XOX.

4.2.4 Any customers who have provided his/her Personal Data prior to this Policy, may contact ONE XOX using the contact details set out below to know what types of Personal Data have been processed and the purpose for the processing.

4.2.5 Save in accordance with this Privacy Policy and except as permitted or required under any enactment, law, statute or code, ONE XOX will not use or disclose the customers' Personal Data without prior written consent.

4.2.6 You will be given the opportunity to 'opt-out' of having your Personal Data used for purposes not directly related to the Services or ONE XOX’s Websites at the point where ONE XOX asks for information. If you do not wish to receive our promotional updates you may opt-out of receiving these communications by contacting ONE XOX at the contact numbers listed below. But please note that should you decide to “opt-out”, we may not be able to provide you with certain Services and your subscription to or application for certain Services may be declined, denied or refused by ONE XOX.

4.2.7 ONE XOX is obliged to disclose your cell phone number to other network operators to enable the use of the Services. Should you refuse to permit such disclosure, ONE XOX may not be able to continue providing you with certain Services.

4.3 Disclosure Principle:

4.3.1 ONE XOX will only disclose Personal Data to comply with any government agency notification requirements; and/or for the purpose for which the Personal Data is processed where you have consented to disclosure.

4.3.2 ONE XOX may from time to time, contact you on behalf of external business partners about particular goods, offers or services that may be of interest to you. In those cases, Personal Data that may identify you will not be transferred to the third party. All communication whether from ONE XOX or ONE XOX’s business partners will be sent to you by ONE XOX.

4.3.3 ONE XOX may disclose your Personal Data to subsidiaries, its parent company ONE XOX Bhd or any other entity for the purpose as outlined in paragraph

4.4 Security Principle:

ONE XOX is responsible for taking prudent steps to safeguard the confidentiality and security of all Personal Data, including appropriate procedural, organizational and technical steps to protect personal data from accidental or unlawful destruction or accidental loss, alteration or disclosure. These steps include entering into written agreements with subcontractors who process Personal Data in accordance with ONE XOX’s instructions and incorporating ONE XOX’s own data protection standards as a minimum.

4.5 Retention Principle:

In executing its responsibilities with respect to the confidentiality of Personal Data, ONE XOX will employ a number of safeguards, appropriate to the sensitivity of the information, to protect Personal Data against loss or theft, as well as unauthorized access, disclosure, copying, use, or modification. Such safeguards will include physical measures, organizational measures and technological measures, for example locked filing cabinets, restricted access to offices, security clearances and limiting access on a "need to know" basis and use of passwords and encryption. Procedures for implementing these measures will be communicated to all ONE XOX’s employees and third parties to ensure compliance with this principle.

4.6 Data Integrity Principle:

4.6.1 ONE XOX strives to maintain complete, current, and accurate information about its customers. Any inaccurate information that is brought to ONE XOX's attention will be corrected as quickly as possible after notification. Procedures will be maintained to ensure that any reported inaccuracies are promptly and effectively handled and that customers' information remains as accurate, current and complete as possible.

4.6.2 You are obliged to provide your personal data to ONE XOX. Failure to provide complete and correct information to ONE XOX as required in the Agreement including the Registration Form or any Addendum, may result in the customer's application for services being rejected, the service or Agreement being terminated and/or correspondence from ONE XOX including without limitation, bill statements failing to reach the CUSTOMER.

4.7 Access Principle:
Any person dealing with ONE XOX can have access to his/her Personal Data that ONE XOX has in its possession or control and may request that his/her Personal Data be amended for purposes of accuracy and completeness.

5. SENSITIVE PERSONAL DATA

5.1 ONE XOX does not process any Sensitive Personal Data in its ordinary course of business.

5.2 If need arises, ONE XOX will obtain explicit consent from the customer before or when it processes Sensitive Personal Data.

5.3 ONE XOX may process Personal Data without the customer’s consent only in limited circumstances as permitted by law.

6. ONE XOX’S WEBSITE

6.1 ONE XOX provides products and services via its various websites. When a customer visits ONE XOX' websites the web servers generally record anonymous information such as the time, date and URL of the request. This information assists ONE XOX to improve the structure of its websites and monitor their performance. From time to time ONE XOX may also use third parties to analyse this anonymous information.

6.2 As mandatory in the usage of the ONE XOX’s websites ONE XOX may require standard information such as a customer’s Login ID, password, Personal Data for verification purposes, contact details and identification numbers. This information is necessary for ONE XOX to provide the services the customer applied for. The customers are required to maintain the secrecy of his/her Login ID and Password enabling him/her to access the ONE XOX home page. It is strongly stressed that ONE XOX will not be able to secure the Personal Data if the customer reveal his/her Login ID and Password to anyone, and as such, is not liable for any breach of Personal Data.

7. IP ADDRESSES AND COOKIES

7.1 ONE XOX also collects Internet Protocol (IP) addresses. IP addresses are assigned to computers on the internet to uniquely identify them within the global network. ONE XOX collects and manages IP addresses as part of the service of providing internet session management and for security purposes.

7.2 The ONE XOX’s websites may transmit to any customer’s computer a “cookie”. A cookie is a package of data that allows ONE XOX’s server to identify and interact more effectively with the customer’s computer having to spend time on identifying each customer user, thereby also providing additional login convenience. The customer may configure and personalize its current browser to refuse, reject or delete such cookies.

8. INTEREST BASED ADVERTISING

8.1 Interest Based Advertising is a way of making the advertisements (ads) on the websites the customer visit more relevant to him/her. ONE XOX collects anonymous information about the web browsing activity of a customer internet-enabled device and use that information to associate the customer’s browser with one or more pre-defined interest categories. This enables ONE XOX to provide ads to the customers that are tailored to the customer’s interests. Interest Based Advertising does not change the amount of advertising a customer receives, it just makes it more relevant.

8.2 The customer may configure and personalize its current browser to refuse, reject or delete collection of information for Internet Based Advertising.
 
9. CALLING NUMBER DISPLAY

ONE XOX's Calling Number Display facility (CND) lets persons who receive phone calls identify who is calling them by displaying the caller's number. CND forms part of the ordinary telephony service that you purchase from ONE XOX. Unless you have chosen to block your (home or mobile) phone number, or have a silent line, CND will usually cause your phone number to be displayed (or logged) - locally and sometimes internationally - on a receiving caller's phone. In other words, CND will enable the disclosure of your phone number to receiving callers (and to other network operators) locally and internationally, unless you take the above measures.

10. ONE XOX CONTACT DETAILS

If customers have any inquiries, concern or complaint about the privacy notice, kindly contact ONE XOX at 24 hours including public holidays at the following contact points:
Telephone : From ONE XOX Mobile 12273 / From Malaysia 1300 888 010 / From abroad +603 7882 4952
E-mail       : enquiries@xox.com.my
Address    : Lot 5.2, 5th Floor, Menara Lien Hoe, No. 8,
                   Persiaran Tropicana, Tropicana Golf & Country Resort,
                   47410 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan.

​KHIDMAT PELANGGAN
Pengguna ONEXOX:
​12273
Dalam Negara: 
​1300 888 010
Luar Negara: 
​+603 7800 0033
Picture
​​​Tentang Kami
Latar Belakang
XOX Mobile
TKKR Team 
Patuh Shariah


Info Lanjut
Panduan Pengguna
Notis Privasi
Terma & Syarat
Soalan Lazim


Khidmat Sokongan
Hubungi Kami
Lokasi Pengedar
​Lokasi X-Force

Aduan SKMM
Aduan CFM
Lain-Lain
Anugerah
Peluang Kerjaya​
​Notifikasi SKMM
Jadual Aktiviti
​Risalah

Ikuti kami di Laman Sosial


Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
ONE XOX Sdn Bhd © 2015 Hakcipta Terpelihara     ​
OUT THERE WE ARE ONE ™ 
  • UTAMA
  • PELAN
    • ONEXOX PREPAID
    • ONEXOX BLACK
    • eSIM
  • PANDUAN PENGGUNA
    • Semakan baki kredit
    • Tempoh sah top up
    • Panggilan antarabangsa (IDD)
    • Data Perayauan (Roaming)
    • SMS percuma
    • Panduan Pengguna (User Guide)
    • Pertukaran Hak Milik Kad Sim
    • User Get User
  • TOPUP
  • JOM BANTU
  • BLACK MARKET
  • LOGIN
    • Login Pengedar
    • Self Care
    • Login Sahabat
    • ePartner