• UTAMA
  • PELAN
    • ONEXOX PREPAID
    • ONEXOX BLACK
    • eSIM
  • PANDUAN PENGGUNA
    • Semakan baki kredit
    • Tempoh sah top up
    • Panggilan antarabangsa (IDD)
    • Data Perayauan (Roaming)
    • SMS percuma
    • Panduan Pengguna (User Guide)
    • Pertukaran Hak Milik Kad Sim
    • User Get User
  • TAMBAH NILAI
  • JOM BANTU
  • BLACK MARKET
  • LOGIN
    • Login Pengedar
    • Self Care
    • Login Sahabat
    • ePartner
  ONEXOX
  • UTAMA
  • PELAN
    • ONEXOX PREPAID
    • ONEXOX BLACK
    • eSIM
  • PANDUAN PENGGUNA
    • Semakan baki kredit
    • Tempoh sah top up
    • Panggilan antarabangsa (IDD)
    • Data Perayauan (Roaming)
    • SMS percuma
    • Panduan Pengguna (User Guide)
    • Pertukaran Hak Milik Kad Sim
    • User Get User
  • TAMBAH NILAI
  • JOM BANTU
  • BLACK MARKET
  • LOGIN
    • Login Pengedar
    • Self Care
    • Login Sahabat
    • ePartner

XOX MOBILE 3G SUNSET: SOALAN LAZIM PEMANSUHAN RANGKAIAN 3G (JENDELA)

PENGENALAN
1. Apakah itu 3G Sunset?
Ia adalah proses menutup rangkaian 3G dan pemberhentian semua perkhidmatan berkaitan 3G seperti data, masa berbual dan perkhidmatan SMS.
 
2. Mengapakah XOX menutup rangkaian 3G mereka?
Kami pasti anda telah mendengar tentang inisiatif Jalinan Digital Negara (JENDELA) oleh kerajaan. 3G Sunset adalah salah satu usaha di bawah program itu dan ia bertujuan untuk meningkatkan kelajuan jalur lebar tanpa wayar untuk rakyat Malaysia dengan memindahkan spektrum sedia ada kepada teknologi 4G menjelang akhir 2021!
 
 3. Adakah 3G Sunset terpakai untuk pengguna XOX Mobile sahaja?
Semua penyedia perkhidmatan di Malaysia dan pelanggan mereka akan menjadi sebahagian daripada ini.
 
 4. Bilakah XOX menutup Rangkaian 3G mereka?
Ia akan mengikut fasa! Sasarannya ialah migrasi dilakukan secara berperingkat pada tahun ini (2021) dan dijangka selesai pada 31 Disember 2021.
 
 5. Di manakah tapak XOX 3G terletak?
XOX 3G Sunset terpakai untuk semua wilayah di bawah tapak Celcom di seluruh negara.
 
6. Adakah XOX menutup rangkaian 2G mereka juga?
Buat masa ini, rangkaian dan perkhidmatan 2G akan tersedia seperti biasa!
 
PELANGGAN
1. Bagaimanakah saya tahu jika saya pengguna rangkaian 3G?
Terdapat beberapa cara anda boleh menyemak atau mengenal pasti:
a) Jika anda menggunakan peranti 3G.
b) Jika anda menggunakan peranti 4G tetapi kebanyakannya akan terus bersambung ke rangkaian 3G.
c) Semak ikon penunjuk rangkaian yang dipaparkan pada telefon anda. Jika ia menunjukkan 3G pada setiap masa, maka anda mungkin adalah pengguna rangkaian 3G.
 
2. Apakah yang akan saya alami jika saya gagal membuat persediaan untuk 3G Sunset dengan menaik taraf kepada peranti 4G?
Kami mahu anda mengalami yang terbaik! Walaubagaimanapun, jika anda tidak berjaya melakukan persediaan yang diperlukan, anda hanya boleh menggunakan perkhidmatan pada rangkaian 2G yang mungkin mempunyai kelajuan yang lebih rendah dan liputan terhad.
Kami sangat mencadangkan agar anda berada di atas landasan yang sama, jadi anda akan mendapat pengalaman rangkaian terbaik dan kelajuan data yang lebih tinggi pada setiap masa!
 
3. Saya sedang menggunakan peranti 4G. Mengapa ia disambungkan ke rangkaian 3G?
Masih terdapat beberapa kawasan yang belum mempunyai sambungan 4G yang kuat. Tetapi terima kasih kepada JENDELA dan rancangannya untuk meningkatkan liputan mudah alih di seluruh negara, ini tidak lagi menjadi isu pada masanya!
 
4. Jika saya menggunakan peranti 3G, adakah saya perlu membeli peranti baharu?
Peningkatan peranti 4G diperlukan untuk mendapat rangkaian 4G yang terbaik!
 
5. Adakah saya perlu menukar Kad SIM semasa saya?
Nasib baik, anda tidak perlu! Untuk menikmati faedah rangkaian 4G, anda boleh terus menggunakan Kad SIM sedia ada anda.
 
6. Bagaimanakah XOX membantu saya menukar kepada 4G?
Kami akan menghantar pemberitahuan dan/atau peringatan yang diperlukan untuk menaik taraf kepada peranti 4G melalui Aplikasi dan SMS XOX BLACK! Kami juga dalam proses untuk menawarkan pelan 4G terbaik untuk dinikmati oleh pelanggan kami!
 
7. Apakah yang akan berlaku kepada pelan/pakej semasa saya? Adakah ia akan diubah?
Pelan mudah alih semasa anda akan kekal sama! Tetapi anda sentiasa boleh meminta peningkatan pelan daripada kami, pada bila-bila masa yang anda perlukan!
 
8. Adakah 3G Sunset akan menjejaskan bil saya atau dikenakan caj yang lebih tinggi?

Sama seperti pelan mudah alih anda, pembayaran akan kekal sama seperti langganan semasa anda.
 
9. Bagaimanakah XOX akan memberitahu saya tentang masa yang tepat bagi penutupan 3G di kawasan saya?
Maklumat berkaitan akan dipaparkan di laman web kami (www.xox.xom.my) dan akan dikemas kini dari semasa ke semasa!
 
10. Bilakah 3G Sunset akan siap sepenuhnya?
Ia akan siap pada penghujung tahun 2021!
 
11. Apakah yang akan berlaku kepada saya jika saya memilih untuk tidak menaik taraf peranti saya? Adakah saya boleh terus menggunakan 2G?
Kami faham anda mahukan beberapa pilihan. Ya, anda masih boleh menggunakan perkhidmatan 2G. Tetapi kami sangat mencadangkan peningkatan untuk pengalaman data yang lancar!
 
12. Di mana saya boleh pergi atau menghubungi untuk maklumat lanjut atau pertanyaan?
Hubungi kami melalui Sosial kami!
FB: ONE XOX
IG: ONEXOX HQ
Atau hubungi pusat Careline kami!
Menggunakan Nombor XOX: 12273
Menggunakan Sebarang Nombor: 1300 888 010
 
13. Jika saya memutuskan untuk tidak menaik taraf atau bertukar kepada 4G selepas 3G Sunset, apakah yang akan berlaku kepada kontrak/pelan semasa saya?
Kontrak dan pelan semasa anda akan kekal sama, tetapi anda akan menggunakan rangkaian 2G. Kami sangat mencadangkan anda menaik taraf dan beralih kepada 4G untuk menikmati perkhidmatan data dan suara tanpa gangguan!
 
14. Adakah terdapat sebarang gangguan perkhidmatan semasa 3G Sunset?
Cuma pastikan peranti dan Kad SIM anda berkemampuan 4G untuk proses menjadi selancar mungkin!
 
15. Apakah yang akan saya alami setelah saya bertukar kepada peranti 4G dengan rangkaian 4G, berbanding rangkaian 3G?
Kami tahu anda suka kelajuan anda! Anda boleh menikmati kelajuan data yang lebih tinggi dan liputan rangkaian yang lebih luas sebaik sahaja anda bertukar!

​KHIDMAT PELANGGAN
Pengguna ONEXOX:
​12273
Dalam Negara: 
​1300 888 010
Luar Negara: 
​+603 7800 0033
Picture
​​​Tentang Kami
Latar Belakang
XOX Mobile
TKKR Team 
Patuh Shariah


Info Lanjut
Panduan Pengguna
Notis Privasi
Terma & Syarat
Soalan Lazim


Khidmat Sokongan
Hubungi Kami
Lokasi Pengedar
​Lokasi X-Force

Aduan SKMM
Aduan CFM
Lain-Lain
Anugerah
Peluang Kerjaya​
​Notifikasi SKMM
Jadual Aktiviti
​Risalah

Ikuti kami di Laman Sosial


Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
ONE XOX Sdn Bhd © 2015 Hakcipta Terpelihara     ​
OUT THERE WE ARE ONE ™ 
  • UTAMA
  • PELAN
    • ONEXOX PREPAID
    • ONEXOX BLACK
    • eSIM
  • PANDUAN PENGGUNA
    • Semakan baki kredit
    • Tempoh sah top up
    • Panggilan antarabangsa (IDD)
    • Data Perayauan (Roaming)
    • SMS percuma
    • Panduan Pengguna (User Guide)
    • Pertukaran Hak Milik Kad Sim
    • User Get User
  • TAMBAH NILAI
  • JOM BANTU
  • BLACK MARKET
  • LOGIN
    • Login Pengedar
    • Self Care
    • Login Sahabat
    • ePartner