SOALAN LAZIM B54DB
1. Apakah pelan data baru B54DB ini?
• Pelanggan kini boleh menikmati pelan bufet data BLACK yang baru, B54DB dengan bayaran bulanan sebanyak RM49.
• Di samping data kelajuan tinggi 18GB, pelanggan akan menikmati data 30GB yang berada pada had kelajuan 3Mbps.
• Berikut adalah butiran mekanisme B54DB:
• Pelanggan kini boleh menikmati pelan bufet data BLACK yang baru, B54DB dengan bayaran bulanan sebanyak RM49.
• Di samping data kelajuan tinggi 18GB, pelanggan akan menikmati data 30GB yang berada pada had kelajuan 3Mbps.
• Berikut adalah butiran mekanisme B54DB:
2. Siapakah yang layak untuk melanggan pelan B54DB?
Pelanggan perlu berumur 18 tahun dan ke atas dan mempunyai kad pengenalan yang sah untuk mendaftar pelan BLACK B54DB.
3. Bilakah pelan B54DB akan tersedia untuk dibeli?
Pelan B54DB yang baru akan tersedia untuk dibeli mulai 21st Oktober 2021 dan seterusnya sehingga diberitahu kelak.
4. Berapakah pelan B54DB?
Pada masa ini, kadar pelan B54DB adalah RM49 bagi pengguna yang mendaftar untuk pelan ini dalam tempoh 3 bulan pertama pelancaran kempen (dari 21 Oktober 2021 hingga 21 Januari 2021). Terdapat tawaran pengenalan RM5 seumur hidup. Walau bagaimanapun, jika pelanggan mendaftar selepas tempoh promosi, mereka akan tertakluk kepada kadar pelan asal, iaitu RM54 sebulan. Dengan begitu banyak kelebihan dalam satu pelan, tiada harga yang lebih baik daripada ini!
5. Bagaimanakah saya boleh membeli pelan B54DB?
Anda boleh membeli melalui saluran di bawah:
• XOX Online Store (Baru dan MNP Port-in)
• XOX Black App (COBP dari ONEXOX Prepaid kepada B54DB, tukar daripada pelan BLACK lain kepada B54DB)
• XOX Self Care (COBP dari ONEXOX Prepaid kepada B54DB, tukar daripada pelan BLACK lain kepada B54DB)
• Pengedar sah XOX BLACK
6. Bagaimanakah saya tahu baki data Internet B54DB saya?
• Melalui SMS "BAL" ke 23388/22111
• Menu Mudah USSD -*150*1 #
• XOX Self care
• Aplikasi XOX BLACK
7. Bagaimanakah pelan B54DB berfungsi?
Pelan dilengkapi dengan data asas 8GB dan 4 kali tambah nilai 10GB apabila baki data mencapai ambang. Tambah nilai 10GB pertama akan menjadi data kelajuan tinggi, manakala yang kedua (10GB), ketiga (10GB), dan keempat (10GB) kelajuan data tambah nilai akan berada pada kelajuan 3Mbps
8. Apa yang berlaku jika ia mencapai kitaran bil kedua? Bagaimanakah Kelajuan Tinggi/3mbps dibenarkan?
Apabila kitaran bil seterusnya tiba, semua data di kaunter data BLACK akan dikembalikan kepada kelajuan tinggi.
9. Bagaimana jika saya sudah berada dalam kawalan kelajuan 3mbps, dan saya membeli data tambahan atau Pas Musim? Adakah data saya akan dikembalikan kepada kelajuan tinggi?
Tidak, sekiranya anda berada dalam 3mbps, anda akan kekal dalam 3mbps sehingga kitaran bil seterusnya.
10. Pada masa berapa lamakah penambahan automatik setiap kali kaunter data saya jatuh ke 2GB akan diperbaharui apabila menggunakan pelan B54DB?
Data 10GB akan ditambah secara automatik setiap kali kaunter data anda jatuh di bawah 2GB. Penambahan data akan dikreditkan ke kaunter data BLACK pada hari kalendar berikutnya.
11. Bagaimanakah saya tahu jika kelajuan saya dihadkan pada 3Mbps?
Anda akan dihadkan selepas kali kedua tambah data DB.
12. Bolehkah saya mendapatkan sebarang penggalak data berkelajuan tinggi selepas kawalan kelajuan?
Opps! Maaf. Bukan untuk sekarang. Apabila kitaran bil seterusnya tiba, maka semua data di kaunter data BLACK anda akan dikembalikan kepada kelajuan tinggi.
13. Jika saya membeli data Pas Musim selepas kawalan kelajuan dikenakan, adakah penggunaan data Pas Musim akan dihadkan juga?
Malangnya buat masa ini Ya. Sebaik sahaja kawalan kelajuan dikenakan, anda perlu menunggu sehingga kitaran pengebilan seterusnya untuk menikmati data berkelajuan tinggi sekali lagi.
14. Apa yang boleh saya lakukan dengan data 3Mbps? Adakah ia perlahan?
Jangan risau! Kami berjanji bahawa pengalaman melayari internet anda tidak akan terganggu. Teruskan dengan aktiviti internet biasa anda, termasuk penggunaan media sosial, permainan, pelayaran laman web, muat turun, dan banyak lagi. Selain itu, anda boleh menstrim Youtube atau Netflix pada definisi standard!
15. Jika saya telah mencetuskan beberapa kali tambah data DB, dan saya mempunyai data 5GB 3Mbps yang tinggal di kaunter data BLACK saya. Bolehkah saya membawa ke hadapan baki data 3Mbps saya?
Ya anda boleh, tetapi ia adalah lebih baik. Apabila tarikh kitaran bil anda tiba, anda boleh membawa ke hadapan 5GB dan kaunter data anda akan ditingkatkan daripada kawalan kelajuan. Ini bermakna, anda akan mempunyai data berkelajuan tinggi 13GB (5GB+8GB) dari permulaan kitaran pengebilan baru, dan anda masih berhak untuk menambah sehingga 4 kali data semasa kitaran bil ini!
16. Adakah terdapat sebarang had untuk penggunaan hotspot?
Tidak, tiada had penggunaan hotspot untuk pelan B54DB. Jadi berkongsi dengan mereka yang memerlukan! Psssst! Tidak banyak pembekal perkhidmatan menawarkan hotspot penuh, tetapi kami berikan!
17. Berapa banyak peranti yang boleh disambungkan menggunakan ciri hotspot?
Anda boleh hotspot kepada seberapa banyak peranti yang anda mahu dan berkongsi data berkelajuan tinggi dengan semua orang selagi terdapat data aktif! Sekali lagi, faktor lain yang membezakan kami dari pesaing kami!
18. Jika saya telah membeli pelan B54DB, bolehkah saya meminta bayaran balik?
Tidak, anda tidak boleh. Semua pembelian pelan BLACK adalah muktamad dan tidak layak untuk bayaran balik.
19. Selepas saya membeli pelan B54DB dan saya mengubah fikiran, bolehkah saya meminta untuk menukarnya untuk sesuatu yang lain?
Tidak, kamu tidak boleh. Semua pembelian pelan BLACK oleh pelanggan adalah muktamad dan tidak layak untuk sebarang pertukaran.
Pelanggan perlu berumur 18 tahun dan ke atas dan mempunyai kad pengenalan yang sah untuk mendaftar pelan BLACK B54DB.
3. Bilakah pelan B54DB akan tersedia untuk dibeli?
Pelan B54DB yang baru akan tersedia untuk dibeli mulai 21st Oktober 2021 dan seterusnya sehingga diberitahu kelak.
4. Berapakah pelan B54DB?
Pada masa ini, kadar pelan B54DB adalah RM49 bagi pengguna yang mendaftar untuk pelan ini dalam tempoh 3 bulan pertama pelancaran kempen (dari 21 Oktober 2021 hingga 21 Januari 2021). Terdapat tawaran pengenalan RM5 seumur hidup. Walau bagaimanapun, jika pelanggan mendaftar selepas tempoh promosi, mereka akan tertakluk kepada kadar pelan asal, iaitu RM54 sebulan. Dengan begitu banyak kelebihan dalam satu pelan, tiada harga yang lebih baik daripada ini!
5. Bagaimanakah saya boleh membeli pelan B54DB?
Anda boleh membeli melalui saluran di bawah:
• XOX Online Store (Baru dan MNP Port-in)
• XOX Black App (COBP dari ONEXOX Prepaid kepada B54DB, tukar daripada pelan BLACK lain kepada B54DB)
• XOX Self Care (COBP dari ONEXOX Prepaid kepada B54DB, tukar daripada pelan BLACK lain kepada B54DB)
• Pengedar sah XOX BLACK
6. Bagaimanakah saya tahu baki data Internet B54DB saya?
• Melalui SMS "BAL" ke 23388/22111
• Menu Mudah USSD -*150*1 #
• XOX Self care
• Aplikasi XOX BLACK
7. Bagaimanakah pelan B54DB berfungsi?
Pelan dilengkapi dengan data asas 8GB dan 4 kali tambah nilai 10GB apabila baki data mencapai ambang. Tambah nilai 10GB pertama akan menjadi data kelajuan tinggi, manakala yang kedua (10GB), ketiga (10GB), dan keempat (10GB) kelajuan data tambah nilai akan berada pada kelajuan 3Mbps
8. Apa yang berlaku jika ia mencapai kitaran bil kedua? Bagaimanakah Kelajuan Tinggi/3mbps dibenarkan?
Apabila kitaran bil seterusnya tiba, semua data di kaunter data BLACK akan dikembalikan kepada kelajuan tinggi.
9. Bagaimana jika saya sudah berada dalam kawalan kelajuan 3mbps, dan saya membeli data tambahan atau Pas Musim? Adakah data saya akan dikembalikan kepada kelajuan tinggi?
Tidak, sekiranya anda berada dalam 3mbps, anda akan kekal dalam 3mbps sehingga kitaran bil seterusnya.
10. Pada masa berapa lamakah penambahan automatik setiap kali kaunter data saya jatuh ke 2GB akan diperbaharui apabila menggunakan pelan B54DB?
Data 10GB akan ditambah secara automatik setiap kali kaunter data anda jatuh di bawah 2GB. Penambahan data akan dikreditkan ke kaunter data BLACK pada hari kalendar berikutnya.
11. Bagaimanakah saya tahu jika kelajuan saya dihadkan pada 3Mbps?
Anda akan dihadkan selepas kali kedua tambah data DB.
12. Bolehkah saya mendapatkan sebarang penggalak data berkelajuan tinggi selepas kawalan kelajuan?
Opps! Maaf. Bukan untuk sekarang. Apabila kitaran bil seterusnya tiba, maka semua data di kaunter data BLACK anda akan dikembalikan kepada kelajuan tinggi.
13. Jika saya membeli data Pas Musim selepas kawalan kelajuan dikenakan, adakah penggunaan data Pas Musim akan dihadkan juga?
Malangnya buat masa ini Ya. Sebaik sahaja kawalan kelajuan dikenakan, anda perlu menunggu sehingga kitaran pengebilan seterusnya untuk menikmati data berkelajuan tinggi sekali lagi.
14. Apa yang boleh saya lakukan dengan data 3Mbps? Adakah ia perlahan?
Jangan risau! Kami berjanji bahawa pengalaman melayari internet anda tidak akan terganggu. Teruskan dengan aktiviti internet biasa anda, termasuk penggunaan media sosial, permainan, pelayaran laman web, muat turun, dan banyak lagi. Selain itu, anda boleh menstrim Youtube atau Netflix pada definisi standard!
15. Jika saya telah mencetuskan beberapa kali tambah data DB, dan saya mempunyai data 5GB 3Mbps yang tinggal di kaunter data BLACK saya. Bolehkah saya membawa ke hadapan baki data 3Mbps saya?
Ya anda boleh, tetapi ia adalah lebih baik. Apabila tarikh kitaran bil anda tiba, anda boleh membawa ke hadapan 5GB dan kaunter data anda akan ditingkatkan daripada kawalan kelajuan. Ini bermakna, anda akan mempunyai data berkelajuan tinggi 13GB (5GB+8GB) dari permulaan kitaran pengebilan baru, dan anda masih berhak untuk menambah sehingga 4 kali data semasa kitaran bil ini!
16. Adakah terdapat sebarang had untuk penggunaan hotspot?
Tidak, tiada had penggunaan hotspot untuk pelan B54DB. Jadi berkongsi dengan mereka yang memerlukan! Psssst! Tidak banyak pembekal perkhidmatan menawarkan hotspot penuh, tetapi kami berikan!
17. Berapa banyak peranti yang boleh disambungkan menggunakan ciri hotspot?
Anda boleh hotspot kepada seberapa banyak peranti yang anda mahu dan berkongsi data berkelajuan tinggi dengan semua orang selagi terdapat data aktif! Sekali lagi, faktor lain yang membezakan kami dari pesaing kami!
18. Jika saya telah membeli pelan B54DB, bolehkah saya meminta bayaran balik?
Tidak, anda tidak boleh. Semua pembelian pelan BLACK adalah muktamad dan tidak layak untuk bayaran balik.
19. Selepas saya membeli pelan B54DB dan saya mengubah fikiran, bolehkah saya meminta untuk menukarnya untuk sesuatu yang lain?
Tidak, kamu tidak boleh. Semua pembelian pelan BLACK oleh pelanggan adalah muktamad dan tidak layak untuk sebarang pertukaran.